Panosta: Fortnite World Cup 2024

Pro-Am ja tärkein World Cup -tapahtuma käyttävät molemmat Fortnite Battle Royalea. Tämä on Battle Royale peli jossa jopa 100 pelaajaa pudotetaan lentokoneella saarelle, jossa ei ole aseita tai panssaria paitsi hakkua. Pelaajien on etsittävä aseita ja parantavia esineitä kerran maassa. He käyttävät myös hakkuaan purkaakseen olemassa olevia ominaisuuksia kerätäkseen resursseja.

Kaikki tämä on suoritettava samalla, kun vältetään muiden pelaajien hyökkäyksiä ja pysytään kartan kapenevan ympyrän sisällä tai vaarana on hengenvaarallinen vahinko, jos he poistuvat sieltä. Käyttäjät voivat käyttää keräämiään resursseja rakentaakseen tukikohtansa suojautuakseen hyökkäyksiltä. Pelaaja tai joukkue, jolla on eniten elämiä pelin lopussa, voittaa. Pelaajat voivat myös tehdä mukautettuja kursseja omaan tahtiinsa Fortnite Creativessa, jonka avulla he voivat sitten perustaa kilpailutapahtumia, jotka voidaan jakaa muiden kanssa.

Eeva Virtanen
WriterEeva VirtanenWriter
ResearcherHaruki NakamuraResearcher

Kilpailut

Epic on käyttänyt huomattavan määrän rahaa perustaakseen parhaat esport-turnaukset. Vuonna 2018 yritys sitoutui sata miljoonaa dollaria Fortnite esportin laajentamiseen tavoitteenaan isännöidä suuri eSports-turnaus. Prosessi ei kuitenkaan ollut erityisen sujuva tie.

Tekniset ongelmat, huono tuotannon laatu ja verkkosivustojen liikenneongelmat vaivasivat turnauksia alkuvaiheessa. Viiveen vuoksi jopa ensimmäinen Summer Skirmish -tapahtuma jouduttiin perumaan puolivälissä. Asiat paranivat vähitellen, mutta ongelmat jatkuivat.

Myös MM-karsinnoissa on ollut omat osuutensa ongelmista, erityisesti pettämisen suhteen. Karsintojen aikana tapahtuneen huijauksen vuoksi tunnetut pelaajat, kuten Xxif ja Damion Cook, pelikielto, mutta myöhemmin palautettiin. Samalla tavalla Epicin nopea kehitys tarkoittaa, että uusia ominaisuuksia, kuten kaikkivoipa Infinity Blade, lisätään usein samaan peliin juuri ennen suuria turnauksia. Nämä voivat estää pelaajia harjoittelemasta tarpeeksi hyvin eSports-turnauksia varten.

Ylivoimaisesti vaikuttavin näkökohta MM-kisoissa on se, kuinka Epic on onnistunut yhdistämään todellisuuden ja digitaalisen universumin. Yleisöä kannustetaan suorittamaan useita tehtäviä joka päivä, kuten vierailemaan teemapuistoissa, ansaitakseen palkintoja. Edut voivat olla jotain niin yksinkertaista kuin fyysinen V-Bucks-kolikko, aivan kuten pelissä. Fanit voivat ostaa tapahtumasta Fortnite World Cup -vaatteita sekä muita ilmaislahjoja, kuten tapetteja, jotka ovat saatavilla vain tilaisuuden aikana.

Early Access on hyvä menetelmä, jota jättiläinen palveluntarjoaja käyttää saada ihmiset kiinnostumaan pelistä. Mutta se vaatii enemmän pitääkseen käyttäjät sitoutuneena, ja Epic on käyttänyt molempia kortteja erinomaisesti. Pelasta maailma houkutteli suuren joukon ihmisiä, jotka halusivat hyödyntää Early Access -ominaisuutta.

Jopa sen jälkeen, kun se meni premiumiin, jotkut ihmiset jäivät. Epic teki sitten uusimman tilansa saataville ilmaisena palveluna. Se on suunniteltu bonukseksi niille, jotka ovat pysyneet uskollisina aikaisemmille tiloille. Se oli myös kannustin niille, jotka eivät vielä olleet liittyneet peliin, kokeilemaan sitä.

Miksi Fortnite World Cup -finaalit ovat suosittuja?

Esports-turnaus on maailmanlaajuinen ilmiö. Epic paljasti, että varaukset yli 23 000 hengen tapahtumapaikkaan myytiin loppuun juuri ennen vuoden 2019 esports-turnausta. MM-finaaleja seurasi yli kaksi miljoonaa katsojaa samanaikaisesti Twitch- ja YouTube-suoratoistoalustoilla.

Itse mestaruus on monipuolinen, ja karsinnat houkuttelevat yli 40 miljoonaa pelaajaa. Turnauksen palkintopotti on melko suuri, mikä herättää entistä enemmän kiinnostusta. Jotta tapahtuma onnistuisi, Epic Games luottaa fanien läsnäoloon.

Epic Games loi tapahtuman aikana joukon turnaukseen keskittyviä nähtävyyksiä. Ennen pelejä, niiden aikana ja niiden jälkeen perustetaan replicateemapuisto. Yleisö on aina monipuolinen, varsinkin iän suhteen, mikä osoittaa tapahtuman suosion. Monet pienten lasten perheet sekä esports-paidoihin pukeutuneet lapset ja aikuiset saavat teemapuiston tuntumaan todelliselta paikalta.

Miksi tämä turnaus on suosittu vedonlyönti?

Koska pelistä on useita versioita, se on suosittu panostusvaihtoehto ihmisille, jotka pitävät vedonlyönti esport-turnauksista. Pelin kolme tilaa tarjoavat useita vaihtoehtoja eri makuisille pelaajille. Ihmiset nauttivat luonnostaan valinnoista, kuten luovasta ympäristöstä, jossa he omistavat ainutlaatuisia saaria ja ovat täysin itsenäisiä. Jotkut ihmiset voivat nauttia vaihtamisesta eri tilojen välillä säännöllisesti. Siksi tämä on erinomainen tapa pitää pelistä tylsää.

Fortnite World Cup -finaalien voittajajoukkueet ja suurimmat hetket

Ensimmäinen Fortnite World Cup julkistettiin helmikuussa 2019. Epic aikoi järjestää tapahtuman vuosittain. Karsintaprosessissa valittiin noin 200 pelaajaa tai joukkuetta kilpailemaan MM-kisoissa. Pelaajat ja joukkueet kilpailivat muita vastaan online-alueellaan päästäkseen mukaan.

Joka viikko tietyn alueen yksinpelaajat ja duojoukkueet kilpailevat jopa kymmenessä ottelussa saman kategorian vastustajia vastaan. Kilpailut käytiin verkossa ja niistä valittiin 3000 parasta joukkuetta tai pelaajaa.

Vuosittainen tapahtuma on yksi suurimmista eSports-turnauksista maailmanlaajuisesti. Oli ilo katsella vuoden 2019 painosta. Näyttöjen runsaus eSports-mestaruuskilpailuissa saattaa näyttää ylivoimaiselta, mutta ne helpottavat toiminnan seuraamista huomattavasti.

Jokaisella esport-turnauksen pelaajalla oli edessään yksi monitori, joka pimeni, kun he putosivat, ja muita näyttöjä käytettiin lähettämään taisteluita eri näkökulmista. Koska korkea taso Fortnite pelaaminen voi olla hyvin ahdistavaa, sillä pelaajat tuhoavat ja rakentavat nopeasti ympärillään olevaa maisemaa vastaamaan paremmin tarpeisiinsa. Eri katselukulmat olivat kriittisiä.

Fortnite World Cup

Useat tunnetut pelaajat ja vaikuttajat eivät päässeet 2019 Fortnite World Cupiin. Tyler Blevins, kaikkien aikojen suosituin Twitch-striimaaja, ei menestynyt hauskojen Fortnite-striimiensä ansiosta tarpeeksi hyvin karsintaotteluissa kilpaillakseen päätapahtumassa. Muita merkittäviä Fortnite-persoonallisuuksia, jotka eivät päässeet osallistumaan tapahtumaan, olivat Team SoloMidin live-streamaaja Myth, Ali Kabbani, supertähti Cloak, Dennis Lepore Team FaZe Clanista ja Team Liquidin 72 tunnin veteraani Thomas Mulligan.

Fortnite World Cup jaettiin kahteen osaan; yksi yksinpelaajille ja toinen kahden pelaajan joukkueille tai duolle. Kuusi ottelua pelattiin sekä yksin- että duomuodossa. Duoissa pisteytysrakenne antaa pisteitä pudotuksista ja sijoituksista.

Jokainen pudotus ansaitsi yhden pisteen sekä ei-kumulatiivisia sijoituspisteitä. Soolotapahtuman finaalit suoritettiin 28.7.2019. Kyle Giersdorf, joka tunnetaan verkossa nimellä Bugha, 16-vuotias amerikkalainen voitti turnauksen ja vei kotiin 3 miljoonan dollarin pääpalkinnon.

Nyhrox, Emil Bergquist Pedersen, Aqua ja David Wang jakoivat 3 miljoonan dollarin pääpalkinnon duettotapahtuman finaalissa päivää aiemmin.

Fortnite World Cupin oli määrä palata huhtikuussa 2020 toisen kerran. Se kuitenkin peruttiin, koska maailma oli sulkutilassa koronaviruspandemian vuoksi. Samasta syystä vuoden 2021 painos peruttiin. Tästä syystä tällä eSports-tapahtumalla on ollut vain yksi versio. Epic sen sijaan jatkaa useiden eSport-liigojen isännöimistä Internetissä.

Missä ja miten lyödä vetoa Fortnite World Cupista

Esports-turnausten vedonlyönnin ei pitäisi olla monimutkainen kokemus. Se on hyvin samanlaista kuin mikä tahansa muu urheiluvedonlyönti. In-play vedonlyönti on tulossa suositummaksi vedonvälittäjien keskuudessa. Fortnite on suosittu eSport, joka löytyy useiden esport-vedonlyöntiyritysten luetteloista. Näin ollen aivan ensimmäinen askel on löytää vedonlyöntisivusto, joka vastaa vedonlyöjien tarpeita.

Sekä MM-kisat että karsinnat esport-verkkoturnauksiin ovat pelattavissa online-vedonlyöntisivustoilla. Useimmat vedonvälittäjät kattavat listan turnauksista, kun taas toiset ovat erikoistuneet Fortniten esports-vedonlyöntiin. Vaikka vedonlyönti MM-kisoista itsessään on suosituin, pätevyysvedonlyönti antaa pelaajalle merkittävän edun. Sen avulla he voivat tutustua joukkueet ja pelaajat useissa luokissa. Tällä tavalla he oppivat lyömään vetoa pelin tärkeimmässä vaiheessa.

On erittäin tärkeää lyödä vetoa pätevyydestä panostaessa. Koska paikasta kilpailee suuri määrä pelaajia, jopa kokemattomien pelaajien on kilpailtava. Tätä tasoa tulisi käyttää vain osallistujien tuntemiseen. Kertoimien ymmärtäminen auttaa pelaajien valinnassa. Kertoimien leviäminen osoittaa, kenellä pelaajalla on ylivoimaiset kyvyt.

Kartan kestoveto, tuhoutuneiden tornien kokonaismäärä, ensimmäisen/toisen kartan voittaja, kierrosten kokonaismäärä ja kierroksen tasoitukset ovat kaikki suosittuja vetoja. Kun pelaaja ymmärtää paremmin pelejä ja osallistujia, hän voi siirtyä monimutkaisempiin vetoihin.

About the author
Eeva Virtanen
Eeva Virtanen
About

Eeva, suomalaisen sisun ja verkkopelaamisen intohimon saumaton yhdistelmä, määrittelee uudelleen online-kasinokokemuksen suomalaisille. Hänen innovatiivinen lähestymistapansa on luonut oman lokeronsa kasinosisällön paikallistamisessa.

Send email
More posts by Eeva Virtanen